We are the largest scientific network in Switzerland and provide advice to policy-makers and society on knowledge-based and socially relevant issues. About us

News

Swiss Academies of Arts and Sciences a+

Jahresbericht 2020 – auf den Spuren eines aussergewöhnlichen Jahres

Die Spuren sind gelegt. In unserem Jahresbericht zeigen acht Persönlichkeiten aus dem BFI-Bereich, wie sie sich im besonderen Jahr 2020 an vorderster Front im Spital, als Mentorin, Preisträger, Mitarbeiterin oder Mitglied einer Arbeitsgruppe engagiert haben. Gerade auch in diesen schwierigen Zeiten sind dank dem Zusammenspiel von Milizpersonen und Mitarbeitenden aus Spuren neue Wege entstanden. In unserem Jahresbericht erhalten Sie Einblick in innovative Projekte, mit denen wir uns für Wissenschaft, Gesellschaft und Politik engagieren. 2020 bleiben wir nicht auf dem Papier - die Spuren gehen über den Bericht hinaus: Richten Sie Ihre Handykamera auf die QR-Codes Ihres Exemplars und Sie werden weitergeleitet auf Videos, Webtexte oder Social Media.

  • Swiss Academy of Medical Sciences SAMS

    News

    SPHN publication with insight into data governance at university hospitals

    Aiming to share knowledge and advance data sharing across the country, SPHN has published a report on data governance practices for data sharing at all five university hospitals in Switzerland. The analysis sheds light on how individual institutions process requests for health data access and on what grounds decisions are taken.

  • Swiss Young Academy SYA

    News

    New Publication “Innovative Teaching Formats at the Science-Society Interface: Reflections and Future Directions in Swiss Higher Education” released

    The Swiss Young Academy (SYA) is pleased to announce the release of its new publication, “Innovative Teaching Formats at the Science-Society Interface: Reflections and Future Directions in Swiss Higher Education.” The report by SYA members Benjamin Hofmann, Clara Zemp, Sandra Bärnreuther and Project Assistant Morgane Genin highlights how innovative teaching approaches can mobilize students to engage with societal partners - an essential step in promoting science-society dialogue needed for addressing today’s complex societal challenges.

  • Swiss Young Academy SYA

    Blog

    She explores the idea of global philosophy

    Philosopher and educationalist Lerato Posholi – a member of the Young Academy – wants to incorporate non-European thinking more strongly into the global discourse. In this portrait, she talks about the place of African ideas, her own path and the question of what is philosophical.

more

Contact

Swiss Academies of Arts and Sciences

House of Academies
Laupenstrasse 7
P.O. Box
3001 Bern